Strony

czwartek, 12 czerwca 2014

Co robić gdy dziecko nagle nie chce czytać?

Przyznaję, że znów miałam wątpliwości czy nauka czytania ma sens. Zanzi coraz mniej chętnie robi zadania z "Moich Sylabek 5". A w końcu miała to być przyjemność. Wprawdzie dość chętnie słucha nowych zeszytów, ale już mniej chętnie powtarza i próbuje sama. Na lipiec i sierpień znikam na staże, z córką będę tylko późnymi popołudniami i wieczorem. Do tego coraz więcej czasu spędzamy na świeżym powietrzu i jest to teraz priorytetem. 

A tu nagle, okazało się, że może i Zanzi kręci się gdy czytam kolejny zeszyt, może i nie chce powtarzać, ale... nagle po prostu wzięła ją do ręki i przeczytała całą... Póki więc ma ochotę, to będę jej czytać kolejne książeczki. Z zadań najchętniej wykonuje teraz krzyżówki i wyrazy dopasowywanie do przedmiotów w domu. Wolę odpuścić zalecania dotyczące nauki czytania i dać jej więcej swobody. 

Zanzi pójdzie już niedługo do przedszkola. Gdy Kru będzie spała, będę mogła szykować dla Zanzi karty trójstopniowe z drukowanymi podpisami. Może przypadnie jej to do gustu? A może zechce zostać baletnicą? Chcę dać jej więcej luzu. Powoli szykuje dodatkowe półki w pokoju dziewczynek, aby zostawiać im na tacach zadania. Te które będą się cieszyć powodzeniem przejdą na kolejny tydzień. Te, najrzadziej używane będą zamienianie. A zabawki edukacyjne dla wieku 18-30 miesięcy można na jakiś czas schować. Cóż mi teraz z puzzli 9-elementowych? Dla jednej zdecydowanie za trudne, dla drugiej zbyt proste.

P.S. Jak dobrze, że nie trzeba się obawiać wielu wydarzeń, szczególnie gdy już się zdarzą. Przeglądałam materiały, które mam w domu i wśród nich była kartka z literami alfabetu. Zanzi podeszła i lepiej, gorzej, ale przeczytała wszystkie (lepiej gorzej, bo czasem w stylu eM, a czasem My). -Kiedy nauczyłaś się tak czytać? Ktoś Cię uczył? - Nauczyłam się jak urosłam.
No to wszystko jasne.

2 komentarze:

  1. Och, jaka szkoda, że nie możemy zobaczyć tych półek z zadaniami ...

    Rewelacyjny blog, bardzo Ci dziękuję za udostępnienie tych informacji, tego właśnie szukałam od 4 lat !!!!!!!!!!!!!!
    Pozdrawiam
    K

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się,że się przydał :) Niestety nie mam teraz zbyt wiele czasu by go prowadzić. Mam jednak nadzieję,że zachęci do zabaw związanych z czytaniem.

    OdpowiedzUsuń