Strony

środa, 23 kwietnia 2014

Skarbonka dla małego i dużego

Zdobyłam ostatnio siatkę wielkich kolorowych guzików o różnych kształtach. Pomyślałam, że będą świetną zabawą dla małej Kru. Wycięłam w puszcze po mleku otwór i pokazałam Kru jak korzystać z sortera. Zabawa się jej spodobała, jest nadal pewnym wyzwaniem.


Miało to być zadanie, które na tyle wciągnie młodszą, że nie będzie przeszkadzała starszej układać puzzle. Dumna z siebie i pomysłowości, zawołałam Zanzi na puzzle. A tu zaskoczenie. Zanzi rzuciła się na skarbonkę... Walka i krzyki były tak zacięte, że szybko nacięłam drugą puszkę po mleku. 


Zanzi wpadła w zachwyt. Tego nie przewidziałam. Sądziłam, że jest za duża na takie zabawki. Dopiero po kilku dniach takich ich zabaw zorientowałam się, dlaczego Zanzi tak je lubi. Po pierwsze, czasami mówi, że to kasa i wrzuca tam pieniądze. Po drugie, uczy Kru i jest zadowolona, że jej zawsze się udaje, a Kru czasem potrzebuje pomocy. Po trzecie, wrzuca na różne sposoby - licząc, sortując według koloru, sortując według kształtu. Gdy któregoś wieczora usłyszałam: "teraz sześciokąt" oniemiałam. Skąd ona wie co to sześciokąt? Pewnie rozmawiała z Dużym :) Na tej zabawce uczę także Zanzi gry na zmianę. Jeden klocek wrzuca ona, drugi siostra, potem znów ona. I o dziwo to zaczęło działać. Wczoraj wieczorem bawiły się już dobrowolnie, wspólnie jedną skarbonką. Zanzi weszła w rolę eksperta. Ja z kolei ćwiczyłam z nią porównywanie wielkości. Gdy posegregowała już guziki na kształty, pytałam czego jest więcej: gwiazdek czy kwadratów? A ona liczyła. Zaskakuje mnie, że potrafi wrzucać wszystkie guziki i trzy razy pod rząd...

2 komentarze:

  1. Fantastyczna zabawa:) A gdzie można dostać takie guziki?

    A tak na marginesie: jestem mamą trzylatka i półtoraroczniaczki, Twój blog to dla nas kopalnia pomysłów i inspiracji, pięknie dziękuję za pomoc w organizowaniu maluchom czasu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje za takie ciepłe słowa :)
      Podobne guziki są do kupienia tu http://mamaplus.pl/products/guziki-do-nawlekania-nauki-kolorow-i-liczenia-miniland lub tu http://cezasrzeszow.pl/indywidualizacja-programu-nauczania-i-wychowania-uczniow-klas-I-III-szkol-podstawowych/sajecia-dla-dzieci-z-strudnosciami-matematycznymi/strona,3
      a ja swoje kupowałam używane na allegro.

      Usuń